Wednesday, July 8, 2009

SALAH KE AKU DOK UMAH JE

ha..tajuk macem melepaih kan geram.memang geram pun. pegi mane2 bile org tanya keje. tak duk umah. xkeje. wat on9 bisnes kecik2 jek. ooo. muka semacam jek. da tahu da ape kat dlm tu darang nak lepaih kan pas ni. ermm da lama da tak keje. da lama da since sle yg d worst skali serang. oo RUGI LE ADA DEGREE tapi tak keje. haa da start da. ni maleh nak hadap nih. yg ni memang hampeh. salah ke kalo aku duk umah. aku bleh buat ikut suka ati aku nak. aku leh rest - maksudnye aku yg paling tepat aku leh tido2. bukan saje2 aku nak duk umah wei. aku pun kalo ikutkan aku pun dolu2 ade cita2 aku sndirk tp aku ade berjuta alasan yg susah aku nak describe kat org laen. yg paham aku adalah aku. selain dr tu mak aku. pastu ayang. tu aje. darang bleh cakap je. bleh umpat je ape yg darang suka. darang tahu ke sakit aku macam mane. darang penah rase ke. nak ke rase? bak sini meh kita doakan ramai2 agar karang pun kena mcm aku kena. ha rase le baru tahu langit tinggi ke rendah le. baru tahu sakitnya mcm nak mati.
susah betulkan nak ubah mindset org melayu2 nih. nak2yg baya mak kita nih. bagi darang bile keje kat opis ada ekon gaji lg besa. darang tak tahu ke yg berniaga ni lagi besa. memang le berbisnes ni ada naik turun. depend on rezeki le tu memang takleh nafi le. rezeki tu ada mane2.
bia le ape darang nak cakap. yg penting aku hepi. yg penting hubbi aku memahami ape yg aku buat. darang jeles..jeles..jeles. darang ingat bisnes on9 ni xbeh ke. income dia lg banyak da dr gaji aku dulu. nama je tak grand bile org tanya. mana taknye dlm mindset darang yg grand tu doktor, engineer, majistret. ini kesah ibu mertua ku ke.. erkk. korang kat opis tensen mension keje berpeluh2 duit dpt cm tu jugak ujung bulan. dulu masa kije aku se duit aku dpt tu sket je, ujung bulan abes ujung bulan je abes. xnyah le piki pasai duit sgt. duit xbawak gi memane pun. xsemestinya bahagia kan korang. yg penting ni ni ni kat hati korang ni mesti ikhlas, tahu ape korang da buat, Duit tu rezeki. Rezeki tu Dia yang bagi. Back to Dia. seme nye dr Dia.
ape2 tengok2.benci2 le sekeh kan pala baru tau.

5 comments:

hazlina said...

Zai,aku fhm menda mg rase tu...xpyhla mg fkrkn psl org lain janji mg tau aper yg mg bt n org tersyg mg pun fhm.yg lain just ignore it...mmg perit,mmg ssh hdp ni zai..aku pun xlari dr mslh gak,janji kite tabah selalu..:)

De'niza said...

:_)

Naizaitul Husna said...

yang penting income masyuk...sy pon terasa mcm tensen jek keje pejabat ni..mcm nk berniaga je tp xtau lg nk niaga ape..hehe..

De' Niza said...

haiyak naizatul husna lama tadak berita, rajin wak singgah sini :P

arinzone said...

Zai
gambate!