Saturday, October 20, 2012

ADmitted?? Ape kes..



Lepas raya.. tak berape sehat terasa sluruh badan. tak tahu ape yg tak kena. semput semput. xleh buat kerja berat mula rasa mcm dada ni burn. ( mcm kite lari pecut 100m) + mcm nk pengsan pun ada. tahan selagi mampu akhirnya dada ku ni sakit bila tarik nafas. bertambah tak boleh bile bgn pagi, aku sakit takleh mengiring kiri dan kanan. bila ubat yg ambik kat klinik dah tak de effect, dr kat klinik suh refer ke hosp besar lah jawab nya. serah dirilah aku. kat emergency tu cek itu cek ini. (cek jantung, x-tray), tapi takde sbrg pape yg bleh doc ckp aku ni sakit 'sangat'. tapi aku mmg sakit sgt sgt. walaupun masa gi emerg tu taksakit mcm aku bgn pagi2. doc diskus dgn bos dia, aku terpaksa admit huhu.. sbb nk cek darah. kerisaun SLE flare balik. masuk wad 24. request nk duk bilik sorg or atleast bilik berdua tapi tak lepas. katanya kat sana takde pengawasan doc. terpaksa lah bersesak sesak kat situ huhuhu.. stlh dibincg mereka2 ni mengagak sle flare, jdi mereka cucuk hidrokot. ( maybe ni steroid ganti pred bile sle ni flare.. agak2 jelah sbb kite tak belaja medic akekeke). darang ambik darah.

besoknya, keputusn darah dah dpt. sah sle tak flare. ape kes badan ku ini. sakit woo. huhuhu. akibat disuntik hidrokot aku mampu turun naik tingkat hosp tu.. walaupun jalan slow lah. tak rasa sakit sbb maybe hidrokot tu steroid kuat yg gile2 nye utk aku yg tak sle flare. so.... boleh keluar wad. tak piki2 panjang lah sbb tak sanggup bersesak sesak kat sana aku pun baliiik. 2-3 hari kesan ubat tu terasa.. girang sbb rasa mcm da tak sakit. bila ada yg call tanya ape kes ni zai.. aku bleh gelak2 ckp takde pape... sehat.. siap boleh berlari lagi. kuar2 wad aku sepntas kilat lah bekerja balik settlekan order kasteme.. itu dn ini. kerja berat terus.. takde rest rest. akibat nya aku sakit balik... sakit dada ku ini dtg kembali. 

last aku buat kputusn balik rehat kat kg. yelah bile kite tak sehat tempat yg paling membahagiakn adalah di sisi mak kite kn. walaupun masa tu rumah kat sana lintang pukang sbb nk pindah rumah. alhamdulillah makin hari makin sehat. steroid aku pandang add on dr 1 biji yg aku biasa makan. aku makan 3 biji.. baru oke. pastu aku kurg ke 2 biji. skrg ni masih 2 biji. xberani nk kurg 1 biji lg. aku jadi doc utk diri aku sndiri. suka suki turun naik kn dose hahahaha. lantak lah. 

No comments: