Tuesday, January 27, 2009

DIRI ANDA

Ari tu aku ada le jenguk2 blog akak aku sorg ni. aku suka baca blog dia. bukan ape. ntah gaya bahasa dia yg straight to the point. ikhlas dan bershaja. ada satu topik..topi ni la DIRI ANDA aku copy and paste kat blog aku and aku edit ngan gaya bahasa aku.

***5 TABIAT BURUK TIME SEKOLAH
  • Suka tido dalam kelas...aku suka stay back smpi kul3 kadang penah kul5. bilik study bersembunyian aku tu da jadi tmpt segala-galanye bg aku. tido kat dorm kdg2 2-3 jam je. situ le semua2 nye. so dlm kelas merupakan salah satu tmpt aku melapaih rase ngantok aku. terumata kelas SEJARAH.
  • Ponteng prep. suka sgt. sbb kalo g prep asik borak je. jupe teman2 kwn2 tapi mesra. mula2 le. Sanggup woo tengah2 prep balik dorm semata-mata sbb takde mood nak stadi.,kaki ponteng sama nga aku adalah kwn aku miah.saubatul aslamiah omar. aku da lost contact nga dia. aku indu bangat sama kwn aku sorg nih.
  • Penah kena tangkap berdua-dua2 nga Jusri. Ala cikgu ape tu lupa plak aku. ada ke masa tu tgh wat discussion BIO kelas aku. satu kelas tu ada lg beberapa org yg laen. takde buat bising pun. cuma guna satu meja. tak bleh.
  • Tak akan menyahut kalo kwn lelaki masa time sekolah menengah dulu kalo tak panggil nama penuh aku. bebudak pompuan ni panggil aku zai. ada sorg je budak laki satu kelas nga aku Khadihan nama dia. dia sorg je panggil aku nama zai. degil.
  • Alamak satu lagi ke.. ooo aku suka fly. gunting pagar panjat pagar nakg outing. alamak nakal le aku. jalan kaki ikot jalan kampung. pastu cari teksi g jerteh. takmo pakai baju uniform sekolah. aku penah kuar nga miah, irah, ana..n sape lg ntah. pastu time nak spm suka keluar cari pasa malam. penah teserempak denga cikgu disiplin tapi dia buat tak nampak kite org. ekeke. maleh nak amek tindakan kot sbb time nak peksa.

***3 FAVOURITE SUBJEK ANDA... KENAPA??

  • Biologi - ntah sebab memang aku minat. konon2 nak jadi doktor. mesti le kena minat bio. kalo tak minat bio mane leh jadi doktor. pastu cikgu yg ajar time tu baik gile. lg pon aku suka bak hafal2 mende Allah ni. satu lagi aku selalu dapat markah tinggi. wakaka.
  • Kimia - ni satu lagi subjek yang memang aku tak tahu ape kena sebab aku aku suka. Dia unik and interesting sbb tu kot aku suka.
  • Add Math - subjek yg kena kira2 and menarik. wlpon selalu aje fail n dapat markah rendah tapi aku suka. kan setiap abes satu topik ada test kan. paling tinggi aku dapat time topik statistik 76. tu le paling tinggi time ujian tak termasuk peksa spm. peksa spm lain.
***3 SUBJEK ANDA TAK SUKA... KENAPA??
  • B.I
  • Sejarah
  • Matematik Moden
***MENARIK PADA KAMU...?
tak tahu dan takmo tahu. bia org laen aje yang menilai. aku juz be myself.yang penting IKHLAS.


***KAMU PALING SUKA...?
  • Jalan2 cari makan. dulu2 masa muda amat le bertenaga jalan2 nih. skrg da tak larat
  • Makan makan and makan. makan sedap. sedap dan sedap
  • tgk movie - cd ke..wayang ke..citer besiri..dulu suka cite antu. skrg da takmo tgk citer antu sejak ada satu peristiwa yg takleh dilupakan. skrg suka citer epik ke..citer yg feeling leh wat aku nangis ke..atau pun wat aku gelak besa. kalo aku suka satu cite tu aku akan tgk berkali2.


***ANDA TIDAK BOLEH HIDUP TANPA...???
takmo jawab. Yang Kekal adalah milik Allah. Kita ni hanya meminjam. Kita hanya mampu merancang Tuhan Menentukan Segalanya. Ya Allah tentukan lah yang baik2 untuk ku dan permudahkanlah jalan hidup ku. Jangan lah Engkau uji aku dengan bebanan yang amat berat dan yang tidak sanggup aku memikul nye. Sesungguhnya aku insan yang lemah.


***SETIAP MALAM SEBELUM TIDUR APA AKU BUAT..?
Sebelom tido mesti aku mintak maap dengan hubby dulu. cuim tangan dia.
Baca Ayat Kursi dan doa tido
Pastu berangan smpi tetido

3 comments:

hazlina said...

Bestnye bler ingt zaman sek dulu..aku pun pnh fly,byok kali gak tu..tp nge mg aku xingt ade ke tak..tp nge cik yea sokmo.hehehe..zmn se mg bdk bijk,lainla aku ni..sokmo fail add math..hahahha..tp syukur nge aper yg kite ade skrgkn..

De'niza said...

aku pun sokmo fail ape add math.mane ada bijk nye.tu le syukur ape yg kita ada skrg ni. kalo kita rase susah ada lagi yg lagi susah. kalo kita rase kita cantik ada lg yg lagi yg cantik dan indah. kalo kite..kalo kite2.semua nye dr Dia. Dia yang memberi dan dia juga berhak atas segala-galanye.

arinzone said...

wah klaka giler igt time sekolah
haha
pls la zai
xske kimia n add math..haha