Friday, December 5, 2008

Sedey~Sedey~

Ada cerita sedey..kalo ikotkan nak tulih yang hepi2 je tapi tu le..nak tulih jugak.nak tulih jugaks. air mata ni tengah meleleh mengalir dengan snirik.tak leh nak sekat2 dah. sedey! keputusan biopsi aku dah keluar. baru je jupe doc. mula2 doc dengan ceria meria mengusik2 aku. tanya itu la tanya ini la. bile result biopsi dihanta nurse ada depan mata semua jadi serius.mendung je. sangkaan Dr.W aku takde masalah kidney meleset. aku pun intai2 result tu bila aku tengok tetiba jek doc ni mendung je. uhh~ tahap 3. tahap agresif~

Ubat kena tambah. Kata doc prednisolone kalo tambah smpi 12biji pun tak leh kawal ke agresif an sle aku skrg ni yg tengah agresif serang buah pinggang aku. sedeynye~ Hati aku asik kata Ya Allah aku mesti kuat..aku mesti kuat. i hav to be strong..very strong..please. tapi tak bleh nak pretend pretend lagi, air mata aku kuar jugak meleleh. aku ni cepat kesat tanak bg doc perasan.
Dalam keadaan skrg aku tak dibenarkan pregnen. Makanan kolestrol tak bleh..telur maksimun 2 biji je seminggu..garam kena kurangkan. kurangkan makanan berprotein..macam ikan tak bleh nak makan sekaligus sekor.ayam kfc jangan le makan smpi 3 ketul skaligus. 1 ketul boleh. makanan berminyak kena kurangkan.

Mak aku memang kuat naluri dia. dia dah siap2 nangis dah kat sana. aku tepon dia kata dia dah dapat agak dah berita tak baik. dia yg nangis tersedu2. aku yg kena tenangkan dia. dia cakap kalo aku dah sakit nanti sape nak jaga dia kalo dia sakit. sedey~sedey~

Sebelom ni 11biji semua skli ubat kena makan sehari. skrg 16 biji..mak aii banyak tu aku telan ubat spital ni.bia betik. (sbnrnye aku tak penah kira pun sebelom ni). Ape2 pun aku mesti kuat. semangat aku mesti kuat tuk teruskan semua ni kerana masih ada org sayang kan aku. Masih ada org yg terlalu sayang kan aku. Kalo takde mereka keliling aku aku ni aku tak rase aku boleh berdiri sekuat ni. YaAllah Engkau kuatkan lah kesabaran aku, ketabahan hati aku menempuh ujian dr Mu yaAllah. Amin. Amin.

3 comments:

hazlina said...

Zai...aku pun sedey sgt2 bler bc blog mg ni,aku ingtkn mg pnye condition dh ok.tp xpe zai i always behind u,to support u..ade ape2 jer bgtau aku.aku doakan yang terbaik buat mg..

Dhea Ahmad said...

Zai....ni personal blog yaaa.....waa merah menawan gitu... Papepn...thanks yaa slalu laa ti visit blog saya.....hehehhe.... saye pn letak link blog awk di blog saye....

De'niza said...

a'a personal blog..memang kiter suka merah.kwang2x.:P thanks