Sunday, February 22, 2009

customer dan kale


istilah warna maybe laen orang laen yang digambarkan. kalo cakap sal warna tudung mudung nih ada suka warna lembut ada yang suka warna terang. ada juga suka putih dan ada juga yang suka itam je. mcm aku suka warna tudung itam. tudung kale itam byk (maksudnye lebih dr satu) sbb kalo nak beli je mesti rase nak beli tudung itam sbb machin nga seme baju dan memang aku akan pakai selalu. kale tudung yang alergic nga aku.. putih, kuning, ijau, biru, oren.

kalo sebut sal warna tudung ni terserah pada individu nak mentafsir kale tudung tu cantik ke idak. maybe bg kita cantik tapi pada pandangan perlihatan org laen tak cantik. laen org laen citarasa nye. kalo customer mintak kale yang pelik2 ni kadang aku mati kutu gak le. nak tahu contoh kale2 yang pelik customer mintak :


  1. oren lemak ketam

  2. biru baby blue

  3. biru air laut

  4. ungu / putih nila

  5. ungu tapak manggis

  6. coklat kayu

  7. purple ujala

  8. biru turqoise

  9. oren kemerahan

  10. ungu kemerahan

  11. kuning gold

  12. meroon muda

  13. merah hati

  14. kelabu kehitaman

  15. hijau lumut

  16. hijau askar

  17. hijau pucuk pisang

  18. kelabu tahik anjing

kadang2 ada yang biasa penah kite dengar. mcm kelabutahik anjing tu takpun kelabu kehitaman tapi bile smpi kat supplier tgk bermacam2 jenis kelabu dan bermcm2 kale laen yang dekat2 sama je...kepala mula2 le pening. sbb tu kalo ada code warna tu takde le lari sgt kale yang customer nak dan senang sket nak cari sbnrnye. wlpun code warna tu takde le lengkap sepenuhnye tapi at least dia amat membantu sbnrnye. code warna tu sbnrnye ada akak sorg tu regular customer dia yg bg kat aku. tapi aku tak tahu le itu hak cipta terpelihara sape. ssb bile search kat tenet byk gak le blog tak pun laman web yang jual tudung online ni pakai code tu. kalo sesape tahu dan sesape kata itu hak dia aku mitak maap bebanyak. kalo aku tahu sape tuan nye pasti aku mintak izin dulu.

balik pada citer customer dan kale tadi, tapi ada gak customer yg tanak guna code warna tu tapi bile dapat kale salah tak sama dgn yang nak susah gak tu... kadang agak gak cakap nak kale pink cair. bile tunjuk pink cair..kata idak nak cair lagi. bile tunjuk cair lagi..idak nak cair lagi. uihs pening gak le. tapi tu seme karenah customer yang perlu aku layan. customer is alwaiz right. warna ni terlalu iniversal. terlalu byk meaning. terlalu misteri.misteri? hikhikhik bole le di anggap misteri. pe pe pun be hepi ceria meria selalu.

No comments: