Wednesday, February 18, 2009

Fenomena Tudung Ekin


Semalam jalan2 g amek stock tuk akak sorang nie. Tengah2 belek tudung manjalara ternampak tudung ekin. spontan terus aku tanye..aik skrg jual tudung ekin pulak? a'a jawab nye. Cit..Femenomena tudung ekin yang melanda muslimah malaysia ni tak dapat nak sangkal2 lagi kan. kiri kanan depan belakang semua org pakai tudung ekin. smpi dalam tv tengok pun org pakai tudung ekin. pasa malam berlambak tudung ekin. rm10 dapat 2 lai. murah tu..tapi kain dia tak elok sket le. cit.. aku nak juai tudung ekin gak ke?

Dulu2 penah gak nak pakai ala2 tudung cam gitu tapi ayang kata aii..nampak macam indon je. jadi kesimpulan nye aku se aku tak sesuai nak pakai tudung ekin. kalau aku juai tudung ekin ni kalo customer tengok tak suka nanti sape nak pakai tak kan aku gak nak kena pakai. kalo tudung bawal tu konpem aku pakai kalo org tanak. Aku se fenomena ni tak lama kot.. tudung bawal ni ever green. dulu kini dan selamanya kot. harap2 yang gitu le kot.

Sampaikan suppleir tudung bawal pun da mula merungut. jualan tudung bawal merundum di sebabkan tudung ekin ni. Entah le nak cakap panjang2 sal tudung ekin ni pun aku tak reti. nak kena belaja gak. nak start juai bukan bleh main suka ati juai je. nak kena tahu gak kain jenis ape. selesa ke.. berkualiti ke idak. skrg ni pun macam2 jenis macam2 rupa da tudung ekin ni. suppleir tudung ekin tak putus asa asik keluar kan patern baru supaya org tak jemu. Aku harap pun fenomena ni tak lama aleh2 nanti orang still akan cari tudung bawal gak. tudung bawal pun ape kurangnya dalam org duk sibuk cari tudung ekin tudung bawal pun ada gak keluar tudung jenis baru..butterfly tu. manik cinta le..mangkuk cincin le..mcm2 cuba nak mencurik perhatian muslimah kita. skrg ni pulak tudung sulam tangan tu da turun harga berbanding nga dulu lu. dulu mahai sgt. bila da murah ni ramai gak le org duk tanya tudung sulam tangan tu. kalo nak beli borong jangan isau kale tak semestinye dalam blog tu aje. byk kale kat supplier. cakap je. anytime aku leh g amek kalo nak beli borong. k la jauh da aku merepek repek ni. harapnye tudung bawal la dulu, kini dan selamanya.

3 comments:

Nurul said...

teringin jugak nk pakai tudung ekin ni. maklumla nama pun lebih kurang. ahaha.

De'niza said...

NGEHNGEHNGEH..tu la pasai.anas kata sy nampak mcm org indon kalo pakai tudung cam gitu.ikutkan teringin gak nak pakai.kwang2x.

Shirin Ibrahim said...

Salam Ziarah. Pelbagai design tudung ekin di blog saya di http://e-online-store.blogspot.com/