Thursday, November 27, 2008

Dapat Kawan SLE..

Seronok dapat kawan SLE. Kalo ikutkan org yg ada SLE akan lebih memahami org yg sakit SLE. Bukan ape sebab SLE sakitnye pelik.kita nampak je sihat tapi kat dalam Tuhan je tahu. Kita terasa kita sehat tapi sebenarnye kita tak sihat.


Dia perkenalkan nama dia Rohani.org nye sungguh peramah..celoteh itu ini. mesra senyum selalu. Walaupun aku tahu derita yg ditanggung tapi dia nampak ceria dan tabah aje. dah 8 tahun ada SLE. org yang muda lagi..23 tahun n belom ada anak. Cerita nya aku tekun aje mendengar. Teruk kulit dan buah pinggang nya diserang SLE. Takut juga aku melihatnya tapi aku senyum aje seakan-akan memahami peritnye derita yang ditanggung. Kongsi cerita kadang2 maybe dapat ringankan beban yang ditanggung selama ini. Kiter sempat tukar2 no hp. Tiap2 ari dia sms kat aku kata2 semangat. kesian dia.